Pót akasztás

Járműszerelvény szét és összekapcsolása

SZÉTKAPCSOLÁS
1. A kiválasztott hely megvizsgálása (teherbírás szempontjából és
vízszintes talaj, max. 2%-os lejtés.
-A szerelvény összsúlya (üres, rakott)
-A talaj állapota (beton, kockakő, bitumen, homok)
2. Beállás a kiválasztott helyre, szerelvény befékezése (kézifék). A
pótkocsi rögzítése, (pótfék működtetése) és a kerekek kiékelése,
középső tengely, elől-hátul.
3. Tehertartó lábak (gólyaláb) leengedése, talajfogásig.
4. Vontató nyereg lakat kibiztosítása, és kinyitása. Vontató farának (légrugó) kiemelése. Nyeregtalp
tehermentesítése (gólyalábemelés)
5. Egy métert előrébb állni a vontatóval.
6. Világítás- ABS- levegő kábelek lekapcsolása
7. Egyenes előrehaladással, lassan kiállás a pótkocsi alól.


ÖSSZEKAPCSOLÁS
1. Szemrevételezéssel ellenőrizni a királycsapot, a pót rögzítettségét (kerék,ékek).
Vontató nyereg lakat nyitva legyen.
2. Vontatóval a félpótkocsi alá tolatni úgy,hogy a tolatás
lehetőleg a pótkocsi tengelyvonalával megegyezzen.
3. A lakat zárása előtt megállni, vontató farát kiemelni, (légrugó).
4. Világítás,ABS levegő kábelek összekapcsolása (töltő piros,fékező sárga).
5. Lakat zárásáig hátratolatni (kling). Az összekapcsolás biztonságos megtörténtét, a nyereglakat
bezárását, a gkv köteles ellenőrizni (meghúzás).
6. Gólyalábak felemelése, menetszint beállítása.
7.Kerék ékek eltávolítása, a világítás ellenőrzése.
8. Pótfék oldása.