Seggbeverésgátló
Ez egy elektronika amely az utat radarozza előtted, van egy másik is ami melletted, de azt sávváltó asszisztensnek hívják. Na szóval mi most maradjunk az előre néző szenzornál, amit követőradarnak hívnak. Ennek, és a hozzákapcsolt elektronikának több feladata is van. Ez tartja az előtted haladó és közted a követési távolságot, ha veszélyes közelségbe kerül valami akkor kidob egy vörös fényt a szélvédőre, hogy „vigyázz paraszt ütközésveszély!” Aztán ha az a valami még ennél is közelebb kerül a Volvó egyszerűen bevágja a vészféket. Ezt naponta háromszor csinálja meg utána kilenc órára letiltja a kártyádat, mert ha tíz méterről sem veszel észre egy embernagyságú mozgó tárgyat akkor már vagy nagyon fáradt vagy, vagy nagyon részeg. Az én volvómon kidörzsölődött egy kábelköteg, emiatt az előrenéző szenzor nem működött. Nemrég javíttattam és most először volt alkalmam kipróbálni. Most végre lehetőségem nyílt, bekapcsoltam a követőt és hagytam Volvót vezetni.
Volvó és a sikítófrász
Németország, útépítés, sávelhúzás, 80 as korlátozás, de sor csak hatvannal kúszik. Gondoltam itt is kipróbálom, rögtön be is frászoltattam a Volvót. Tempomat 90 re állítva, Volvó gyorsít míg az előttünk haladó sor legutolsó autóját meg nem látja. Ekkor kijelzi hogy követésre áll, de csak a gázt vette el. Egyre közeledünk nem fékez. Én meg hagytam, hadd csinálja ahogy jónak látja. Volvó csak nem fékez, egy idő után kiverte a szélvédőre a vörös fényt, hogy ez már veszélyes.
-Te vezetsz bzmeg, ne nekem mutogasd!
Volvó csak nem fékez. Mikor már általam is veszélyesnek ítélt távolságba értünk és még mindig 70 körül nyomulunk, elkezdte a szélvédőn villogtatni a vörös fényt és éktelen sikításba, vinnyogásba és dudálásba kezdett.
-Nekimegyünk! Nekimegyünk!
-Hát te amilyen hülye vagy, még neki is mennél… -Azzal beleálltam a fékbe. Megint minden előrejött a fülkében, ami hátul szokott lenni, de Volvó erre megnyugodott.